Tuesday 18 September 2012

aku dulu dan sekarang .

assalamualaikum . .
 hari nie aku nak kongsikan cerita mengenai masa zaman sekolah rendah dulu . . 
aku rindu gilerr an kengan kecik2 dulu . 
oke, dulu aku sekolah kat sekolah kebangsaan sungai pelong. kat mana? area sg.buloh selangor .
 aku sekolah situ dari darjah 1 sampai darjah 6 . lepas tu, aku tak penah dah jejak sekolah tu . 
 Firstly, aku nak citer pasal cikgu aku time tu yang juga abang angkat aku lah . 
dia muda lagi mase tu . skg da ramai anak . kot lah . last aku jumpa dia 5 taon lepas. dia da kawin mase tu .
 nama dia cikgu nurulail. cam ppuan kan nama . hihi . 
cikgu ni selalu tiap malam dia akan kol aku melalui no.ayah aku . yelah, dulu aku mane ad fon . len la korang, drjah 2 da ada fon kan . hihi . 
selalu dia kol malam la . dalam kol 8 cam tu . ingat lagi tau . hihi. 
btw, rindu sgt kat cikgu . tak tahu lah cikgu tu mngajar lagi ke tak kat sekolah tu . . 
dah pasal cikgu a.k.a abg angkat aku . sory tak de gmbar dia . . 
skang nak citer pasal pmainan fav aku time darjah 6 . 
HOKI . 
act, membe aku dari aku tadika ni yang ajak aku men hoki ni . 
nama dia SITI MASANOM ROSLI..
mula2 takot gak, coz game dia cam ganas je . lame2 aku minat . tp tak la terror sgt men . 
tiap petang aku kat sekola . dgan men HOKI ni gak lah aku dapat seorang adik angkat . lelaki, yelah.. aku mane ad adik lelaki . 
name dia ARIF AZLAN . 
kadang2 aku an anom ni ada gak lepak2 uma adik aku sowg nih . nek basikal . 
dulu trans aku g sekola nek basikal je . budak basikal lah ni . hihi . 
Men hoki ni bnyak sgt kenangan pahit y tak berapa pahit la . 
mula2 aku kene bola hoki. leader lelaki la wat . name dia syed . dia rembat bola, kene kat kaki aku dgn jarak dekat . 
tepat kene kat tulang betis aku . 
mula2 tak sakit, lame2 , sakit giler doww . mula lah kaki aku bengkak dan membiru . hihi . 
pas aku, adik angkat aku lak kene . sape wat ? akakk angkat dia gak y bernama anom td tu . hihi . 
apa jadi? lg teruk dari aku . kene kayu hoki kat bawah mata tak silap . berdarah dan kene jahit . sian dia . smpai mak dia tak bg men hoki da . tp dia ttap men gak . 
oke . pas dia . anom ni lak kene . sape wat? cikgu wat . haha . kne kat bibir . 
jahit jugak . smpai skg ad kesan jahit tu agy . sian gak kat anom . huhu . 
pas habis upsr . ktowg berpisah . adik angkat aku pindah saujana utama . aku an anom makin tak rapat . tp jumpa, tegur la gak .tapi, sejak aku pindah . lg la jarang sgt3 nak jumpa anom ni . 
dan sekarang, aku dah berumur 19 tahun pada 2012 . 
 hampir 7 taon aku tak jumpa adik angkat aku . 
lately, aku jumpa dia . 
16/09/2012, 
aku jumpa an adik angkat aku .dia da form 5 skrag . 
aku bawak anom sekali jumpa dia . g beraya , then g tgok wayang . 
habis cerita . . 
ada 2 gmbar nak sharing an korang . 
aku an adik angkat aku and aku an anom . . 
tgok ye. 
byebai :)
-
-
-
-
-

-
-
-

No comments:

Post a Comment