Tuesday, 2 October 2012

aku haus kasih sayang seorang ayah :(

assalamualaikum . . 
hari nie , aku tak tau knpa aku tringat kat ayah aku . .
mgkin aku terbaca post2 mmbe aku at FB .
dowg happy cerita pasal ayah dorang .
entry y ni aku tak de niat nak burukkan ayah aku sdri .
aku cuma rindu kasih sayang seorang ayah.
bile aku tgok , dengar membe2 kol ayah dowg . aku cemburu .
sungguh aku tak pernah sebahagia mcm tu bile ckap kol an ayah aku .
kadang2 smpai menitis air mata . knpa ayah aku tak sebegitu ?
ayah tak pernah menanya kan khabar aku sepanjang hmpir 2 tahun dah aku at u . 
tak pernah menyoal perbelanjaan aku disini samaada ckup atau pon tidak .
pernah aku minta duit belanja rm30 untuk 1 mggu sblm aku balik ke u.
tapi jawapannya " ai, da mkn td nak mntak duit blnja lg?" 
luka hati seorang anak . menahan air mata .aku minta seolah2 aku seorang pengemis.
ya allah . pada siapa aku harus mngadu ? aku tak sggup nak mngadu kat mak . aku tak mahu mak tahu aku berkecil haty dengan ayahnya sdri . aku pendam .
betol ke ckp mak?
ayah tak azan kan aku semasa aku lahir? 
kecewanya aku ya allah .
aku tak pernah solat berimamkan seorang ayah . 
melihatnya solat pon tak pernah . tapi, aku doa aty ayah akan terbuka dan akan membimbing aku sbg seorg anknya . aku mahu mjdi anak y soleha.
aku jugak cmburu bile tgok kawan aku dipelok ayah mereka . 
kali terakhir aku di pelok sebelom masuk sekolah tadika .
ayah tak pernah memelok aku slpas itu apatah lg memegang tgn aku . 
hanya bersentuhan jika aku bersalam dgn ayah .
aku menangis jika mngenang soal ini .
lagi2 , jika aku dimarahi atas kesalahan y aku tak buat .  
aku harap sesapa y baca ni. korng bersyukur jika ayah korang masih melayan kerenak korang .
doa kan aku juga akan merasa macm korang suatu hari nanti . 
amin ~